Hjemmesider – find din strategi og vind markedet
Når du søger efter de forskellige websideløsninger, så drejer det sig ikke blot om enten at gå efter det billigste alternativ eller det flotteste design. Det handler i høj grad om at definere de forskellige behov, som du har til din hjemmeside og ikke mindst designet. Find en leverandør, der tilbyder netop de funktioner, du får brug for, såsom et responsivt design. Du skal desuden finde en webhotel-udbyder, der kan imødekomme dine ønsker vedr. lagring af data, hvis du f.eks. forventer at skulle lægge mange informationstunge sider ind.
Nærstudér konkurrenterne
En god idé er også at nærstudere både gode og dårlige hjemmesider, så du undgår at lave de samme fejl som rivaliserende hjemmesider. Husk, at I er mange på markedet, og det gælder derfor om at skille sig positivt ud. Research er guld værd i denne sammenhæng, hvis du vil vinde markedet.
Fokus på tilgængelighed
Lav bl.a. en plan over, hvilke menupunkter der skal med på siden, inden du går i gang med selve opbygningen, samt hvilken målgruppe du vil nå. Taler vi om et ungdommeligt publikum, hvor tonen gerne skal være lidt frisk, eller går du efter en mere saglig tone? Tænk desuden på at skrive korte sætninger, hvor læseren fanger budskabet på et splitsekund.
Farver og design
Webdesignet, herunder farver og teksttype, betyder sindssygt meget for det overordnede indtryk. Farver i sig selv er faktisk en helt videnskab, læs mere på http://www.partner-ads.com/dk/webhjoernet_webdesign_farvevalg.htm og find ud af, hvad farverne hver især udtrykker, og hvorfor du måske primært skal gå efter den blå farve til dit websidedesign.