Den vigtigste menu – ”Om os”

Hvis du enten har glemt eller bevidst har valgt at droppe ”om os”-menuen på din webshop, er vores bedste råd, at du får den skrevet hurtigst muligt! Den kan nemlig generere en uvurderlig trafik samt give din hjemmeside masser af troværdighed.

Branding, navigation og lettilgængelige tekster er nøgleordene for en velfungerende hjemmeside, og alle disse elementer bliver inddraget i ”om os”.

Placering

Når du navigerer rundt på en hjemmeside, bør du som forbruger kunne spotte ”om os” med et enkelt blik på siden. Et klokkeklart eksempel er sammenligningsportalen Salerunner, der viser de bedste tilbud inden for en række kategorier. Menupunktet er placeret i højre hjørne sammen med blot to andre punkter. Dét giver både ro og overblik, og du slipper hermed for først at skulle gennemlede en række undermenuer.

Indhold

”Om os” er et af de menupunkter, der virkelig kan generere masser af trafik til din side, idet en forbruger typisk vil gå ind på denne side, når vedkommende har fundet frem til siden. For én ting er menuerne, designet og produkterne på din hjemmeside, men personlighed er et mindst lige så vigtigt træk, når du skal etablere din webshop. Skal man lægge penge på hjemmesiden, er det også essentielt, at kunden føler sig i trygge hænder. Er der f.eks. blot angivet en e-mailadresse og hverken tlf.nr. eller fysisk adresse på hjemmesiden, kan det få advarselslamperne til at blinke hos mange. Vil man mon undgå den personlige kontakt? Er der urent trav?

Undgå for hver en pris, at dine kunder begynder at tvivle. Det er derfor vigtigt, at du overvejer nøje, hvad der skal med under punktet. Du kan bl.a. fortælle om:

  • Din webshops værdier (tænk her på, hvordan du vil brande dig selv)
  • Din mission med hjemmesiden
  • Baggrunden for webshoppen/virksomheden
  • Base (Danmark, Sverige eller et helt tredje sted)
  • Kontaktoplysninger (både fysisk adresse plus tlf.nr. og e-mailadresse)

Det er vigtigt, at du gennem din beskrivelse både skaber troværdighed og interesse for din virksomhed, så forbrugeren har lyst til at klikke sig videre. Tager vi Salerunner-eksemplet, er ”Om os”-siden forholdsvis simpel, men den får alligevel præsenteret sig som en svensk sammenligningsportal og som en webshop, der tager højde for kunder med funktionshandicap samt ønsker de bedste webshopløsninger i form af et responsivt design. Ret simpelt, men virkningsfuldt.

Du kan naturligvis både lave beskrivelsen kortere eller længere. Tænk dog på, at det ikke skal være en hel roman, men små lettilgængelige punkter, der hele tiden fænger. Hvis du har brug for nogle konkrete råd til, hvordan du skriver en effektiv ”om os”-side, så klik her.